Ο Τάσος Δούσης βρέθηκε καλεσμένος στην εκπομπή «Super Κατερίνα» και παραχώρησε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στην Κατερίνα Καινούργιου. Ο γνωστός δημοσιογράφος, παρουσιαστής και επιχειρηματίας μίλησε για τα ταξίδια που τον σημάδεψαν, τις χώρες που ξεχωρίζει, τη χώρα που δεν θα ήθελε να επισκεφθεί ξανά, τις απόψεις του για τη σημερινή τηλεόραση, αλλά και για τη σύζυγό του, Κατερίνα Δημοπούλου, την οποία χαρακτήρισε ως τον άνθρωπο που «ξεπάγωσε την καρδιά» του.
Η εξομολόγηση του Τάσου Δούση
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, ο γνωστός δημοσιογράφος και παρουσιαστής αναφέρθηκε στα πρώτα του βήματα, αποκαλύπτοντας ότι ξεκίνησε ως ρεπόρτερ και πολεμικός ανταποκριτής, πριν δημιουργήσει τις «Εικόνες». Όπως εξήγησε, η ιδέα μιας ταξιδιωτικής εκπομπής αρχικά αντιμετωπίστηκε με δυσπιστία, ωστόσο ο ίδιος πίστεψε στο εγχείρημα και χρηματοδότησε μόνος του τον πρώτο πιλότο στην Αίγυπτο. «Είναι 100% βέβαιο ότι δεν θα στοιχημάτιζε κανένας στην καριέρα μου, όταν ξεκινούσα ως δημοσιογράφος, ότι θα κάνω αυτό που έκανα με τις «Εικόνες». Ξεκίνησα από ρεπόρτερ του δρόμου, του ρεπορτάζ των ειδήσεων, των εφημερίδων, των ραδιοφώνων και σιγά-σιγά μετά από πολεμικός ανταποκριτής πέρασα στις «Εικόνες».
«Ήταν ένα στοίχημα. Τότε κάναμε μια ομάδα ρεπόρτερ που πηγαίναμε ρεπορτάζ σε όλη την Ελλάδα και εγώ ήμουν φανατικός των ταξιδιών από 17 χρονών. Και ήμουν σε ένα γραφείο με τον αρχισυντάκτη μου και τον διευθυντή μου και λέω «εγώ πιστεύω, ρε παιδί μου, ότι αν κάνω μια ταξιδιωτική εκπομπή, θα σκίσει». Και πέσανε κάτω από τα γέλια. Τότε ήτανε «Σκυλάκος» και τα λοιπά, εκείνη την περίοδο. Όταν λέμε κάτω από τα γέλια, κάτω από τα γέλια, δηλαδή λυθήκανε» πρόσθεσε.
Ποιοι είναι οι αγαπημένοι του προορισμοί;
Μιλώντας για τους αγαπημένους του προορισμούς, αποκάλυψε ότι φέτος σχεδιάζει να επισκεφθεί για πρώτη φορά την Αυστραλία, ενώ ξεχώρισε τη Βραζιλία και ειδικά το Ρίο ντε Τζανέιρο. Όπως χαρακτηριστικά είπε, «αν μπορούσα θα ζούσα κιόλας εκεί πέρα», περιγράφοντας την πόλη ως έναν ονειρικό προορισμό. Σε ερώτηση για τα ταξίδια που θα πρότεινε σε ένα ερωτευμένο ζευγάρι, ο Τάσος Δούσης απάντησε πως «πρέπει να πάνε πρώτα με σειρά: Ρώμη και μετά στο Παρίσι για την πρόταση γάμου», ενώ για ταξίδι του μέλιτος πρότεινε τις Μαλδίβες και τον Μαυρίκιο. Για τις οικογένειες με παιδιά, ξεχώρισε το Βιετνάμ, τονίζοντας ότι πρόκειται για «όνειρο ταξίδι» και έναν από τους κορυφαίους οικογενειακούς προορισμούς, καθώς συνδυάζει διαφορετικό πολιτισμό, εμπειρίες και δραστηριότητες.
«Οι «Εικόνες» είναι ένα project το οποίο δεν απευθύνεται μόνο σε αυτόν που θα πάει. Εγώ θέλω να δίνω το όνειρο σε αυτόν που είναι στο σπίτι του, που δεν θα πάει ποτέ. Στον άνθρωπο που δεν μπορεί να ταξιδέψει και για οικονομικούς λόγους, και για ιατρικούς λόγους, και επειδή είναι μεγάλος, και οτιδήποτε. Θέλω να του μεταφέρω τη μαγεία μου μέσα στο σπίτι του, αυτό θέλω. Και μετά πάμε σε αυτόν που θα ταξιδέψει, είναι μια ξεχωριστή ιστορία. Δηλαδή, πιστεύω ότι στη σημερινή εποχή οι «Εικόνες» σαν project είναι μια όαση στην τοξικότητα, στη μιζέρια, σε όλο αυτό που ζούμε και στα media, και στα κοινωνικά δίκτυα, και στο δρόμο, ακόμα και στο δρόμο, ας πούμε» σχολίασε.
Αναφερόμενος στις πιο εντυπωσιακές εικόνες που έχει δει στα ταξίδια του, στάθηκε ιδιαίτερα στον Αμαζόνιο, όπου πέρασε τρεις ημέρες μέσα στη ζούγκλα. Όπως είπε, η εμπειρία ήταν «πραγματικά συγκλονιστική». Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στην Ιαπωνία, περιγράφοντας το Τόκιο ως μια εντυπωσιακή και εξαιρετικά καθαρή πόλη. Παράλληλα, σημείωσε ότι πίσω από την τεχνολογική πρόοδο κρύβεται ένα έντονο πρόβλημα μοναξιάς, αποκαλύπτοντας ότι έχει δει ακόμη και «ρομποτάκια» που λειτουργούν ως συντροφιά για μοναχικούς ανθρώπους.
Η μοναξιά της Κίνας
Μιλώντας για την Κίνα, εμφανίστηκε εντυπωσιασμένος από την εξέλιξη της χώρας, υποστηρίζοντας ότι βρίσκεται «20 χρόνια μπροστά από όλο τον υπόλοιπο κόσμο» σε πολλούς τομείς. «Η Κίνα, ο κόσμος δεν το ξέρει, αλλά είναι 20 χρόνια μπροστά από όλο τον υπόλοιπο κόσμο. Η Κίνα είναι μια χώρα που εμένα με εξέπληξε, διότι έχω πάει δύο φορές, έχω πάει μία φορά το 2003 και μία φορά τώρα. Οι άνθρωποι είναι αλλού. Δηλαδή, εγώ πιστεύω ότι η Κίνα μέσα στην επόμενη δεκαετία θα έχει ξεπεράσει τους πάντες και τα πάντα. Οι άνθρωποι είναι πάρα πολύ μπροστά, είναι τρομερή ασφάλεια. Αλλά είναι και σαν λαός μπροστά, δουλεύουνε σκληρά, δουλεύουνε πολύ, υπάρχει τρομερή εργατικότητα στον κόσμο, σε απίθανο βαθμό. Και υπάρχει και τρομερή αστυνόμευση παντού, λόγω του καθεστώτος βασικά, έτσι; Αλλά οι άνθρωποι να ξέρεις, Κατερίνα μου, είναι πάρα πολύ μπροστά».
Ο παρουσιαστής εξέφρασε επίσης την άποψή του για τα ταξίδια με πολύ μικρά παιδιά, λέγοντας πως μέχρι την ηλικία των δύο ετών οι οικογενειακές διακοπές θα πρέπει να γίνονται κοντά στον τόπο κατοικίας, καθώς ένα υπερατλαντικό ταξίδι μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα κουραστικό για ένα βρέφος. «Εγώ όποιος με ρωτάει στο Instagram, πάντα του λέω ότι όταν έχεις ένα παιδάκι στο σπίτι σου, μέχρι και 2 ετών, οι διακοπές που θα κάνεις με το παιδί σου είναι δύο ώρες από τον προορισμό σου με το αυτοκίνητο. Γιατί μπορεί να συμβεί οτιδήποτε σε ένα παιδί… Το πιο απλό να του συμβεί. Τώρα θα πας στο Τόκιο, στο γενικό νοσοκομείο με το παιδί και άντε να συνεννοηθείς, που δεν μιλάνε καν αγγλικά; Θα έχεις πρόβλημα. Δηλαδή, εγώ πιστεύω ότι τα παιδιά δεν τα ταξιδεύουμε από πολύ μικρά σε υπερατλαντικά ταξίδια, ακόμα δεν τα πάμε και στην Ευρώπη. Δηλαδή, περιμένουμε να πάνε δύο ετών, να μπορούν να μας μιλήσουνε και μετά να τα πάμε όπου θέλεις».
Στο προσωπικό κομμάτι, μίλησε με συγκίνηση για τη σύζυγό του, Κατερίνα Δημοπούλου, λέγοντας ότι είναι ο άνθρωπος που «ζέστανε, μαλάκωσε, ξεπάγωσε την ψυχή μου και την καρδιά μου». Για τη σημερινή τηλεόραση εμφανίστηκε ιδιαίτερα επικριτικός, υποστηρίζοντας ότι έχει γίνει υπερβολικά τοξική και ότι πολλές φορές προβάλλει περιεχόμενο που δεν αποτελεί πραγματική ψυχαγωγία. Αντίθετα, θεωρεί ότι οι «Εικόνες» λειτουργούν ως «μια όαση στην τοξικότητα τη σημερινή».
Η κριτική στην τηλεόραση
«Κοίταξε να δεις, η τηλεόραση δυστυχώς… είναι τοξική και έχουμε χάσει λίγο και την έννοια των λέξεων. Δηλαδή, βαφτίζουμε ψυχαγωγία, 3 ώρες εκπομπή gossip, δηλαδή εκπομπή κουτσομπολιού, αυτό δεν είναι ψυχαγωγία για μένα. Δηλαδή, η τηλεόραση για μένα είναι δύο πράγματα. Είναι ενημέρωση που χωρίζεται σε ενημέρωση «πώς σκότωσε την άλλη με το τσεκούρι» και ενημέρωση το «αν χώρισε η Τούνη με τον Αλεξάνδρου ή όχι».
Αυτά τα δύο πράγματα είναι και τα δύο ενημέρωση και απευθύνονται στα κατώτερα ένστικτα του κάθε πολίτη, αν αυτή η δόση είναι υπερδόση. Για μένα ψυχαγωγία είναι να ψυχαγωγώ, δηλαδή να κάνω καλύτερα να αισθάνεται η ψυχή μου. Η ψυχή μου δεν αισθάνεται καλύτερα όταν βγάζω από τον κόσμο τα χειρότερά του ένστικτα. Δυστυχώς η τηλεόραση τα τελευταία χρόνια, πουλάει, και δεν φταίει μόνο η τηλεόραση, φταίει κι ο κόσμος που βλέπει αυτά τα προγράμματα, έχει γυρίσει όλη προς την κατεύθυνση του να μαυρίζει η ψυχή μας.
Γι’ αυτό και θεωρώ ότι οι «Εικόνες» και άλλα τέτοια προγράμματα, μπορούν να είναι μια όαση στην τοξικότητα τη σημερινή. Γι’ αυτό πιστεύω ότι κάνουμε. Και το κάνουμε με επιτυχία, γιατί δεν είναι απλό ότι κάνεις μια ταξιδιωτική εκπομπή, είναι και ότι κάνεις μια εκπομπή που παίρνει 0% τηλεθέαση και αφήνει 10 στο επόμενο πρόγραμμα. Για μένα αυτό, δηλαδή, δεν είναι μόνο ότι κάνω κάτι θετικό για μένα, είναι ότι και έχει και ένα αποτύπωμα στον κόσμο, σε βλέπει κόσμος, αλλιώς δεν έχεις αξία».
Μάλιστα, για τις «Εικόνες» σχολίασε: «Το project «Εικόνες» είναι το πιο πετυχημένο και το πιο κερδοφόρο project που υπάρχει στην Ελλάδα. Πρώτον, είναι ένα project το οποίο παίζεται 9 συνεχόμενα χρόνια και είναι χορηγικό, δηλαδή το κανάλι δεν καταθέτει χρήματα, είναι όλο χορηγικό από εμένα. Είναι ένα project το οποίο παίρνει 0% και είμαστε σε ένα κανάλι με χαμηλή τηλεθέαση και αφήνει κάθε Σαββατοκύριακο από 10 έως και 12%. Άρα είναι πετυχημένο ως project. Και εκτός από αυτά, εμείς με το εμπορικό μας τμήμα προτείνουμε στον κόσμο να χορηγήσει την εκπομπή με αποτέλεσμα εμείς να έχουμε πολλαπλάσια έσοδα. Είναι δηλαδή κερδοφόρο και για μένα αυτό το project. Άρα λοιπόν είναι από τα πιο κερδοφόρα project, γιατί έχει μελετηθεί σωστά και θέλω να ξέρεις κάτι, εγώ ό,τι κι αν κάνω και ως επιχειρηματίας και ως δημοσιογράφος, είναι σπάνιο να αποτύχω. Γιατί; Διότι πάντα παίζω με τις πιθανότητες υπέρ μου. Δηλαδή, δεν πάω στο 50-50, για να κάνω κάτι πρέπει να ‘ναι 80-20, για να κάνω ένα βήμα ή επιχειρηματικό ή τηλεοπτικό ή σαν άνθρωπος».