Στην υπόθεση της αιματηρής συμπλοκής στην Καλλιθέα, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένας 15χρονος, αναφέρθηκαν το πρωί της Παρασκευής 26/6 στην εκπομπή «Σήμερα» ο Πάνος Σόμπολος και ο Γιώργος Καλλιακμάνης. Το περιστατικό έχει προκαλέσει σοκ, καθώς ακόμη ένα ανήλικο παιδί έπεσε νεκρό έπειτα από συμπλοκή στην οποία, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, συμμετείχαν νεαροί και ανήλικοι. Ο Δημήτρης Οικονόμου προλόγισε το θέμα λέγοντας: «πάμε στον Γιώργο Τσελίκα τώρα εμείς, πάμε να συζητήσουμε εδώ γιατί, τους φίλους εδώ και τους καλεσμένους μας, θα συζητήσουμε αυτό το φοβερό αυτό έγκλημα που έγινε, του 15χρονου παιδιού στην Καλλιθέα».
Το ρεπορτάζ από το σημείο της συμπλοκής
Ο Γιώργος Τσελίκας μετέφερε τις πληροφορίες από το σημείο όπου ξεκίνησε το επεισόδιο, περιγράφοντας πώς φέρεται να εξελίχθηκε η σύγκρουση ανάμεσα στις δύο ομάδες. Όπως είπε: «από αυτό εδώ το παρκάκι ξεκίνησε ο καυγάς. Ο άτυχος 15χρονος, το θύμα, καθόταν εδώ, στο παρκάκι, με δύο φίλους. Απέναντι λοιπόν ήταν μια άλλη ομάδα, δύο ομάδες ήταν. Μέσα στην ομάδα ήταν και ο 17χρονος δράστης και άρχισε η φιλονικία. Μάλλον για ποιος θα επικρατήσει στην περιοχή».
Στη συνέχεια πρόσθεσε: «Έφυγε από το πλάνο της αστυνομίας το οπαδικό που λέγαμε στις αρχές. Έτσι λοιπόν διαπληκτιστήκανε πάνω στον λόγο, στον λόγο άρχισαν να βρίζονται, να πιαστούν στα χέρια, μπουνιές, κλωτσές». Περιγράφοντας το μοιραίο σημείο, ανέφερε: «Αρχίζουν το καταδιώκουνε τον 15χρονο, έφυγε προς τα εκεί γιατί εδώ είναι Μηγαλούπόλεως περίπου 20 μέτρα ο δρόμος και αριστερά στο σημείο εξωτερικής υπογραφικής όπου ο 17χρονος κατέφερε δύο θανάσιες μαχηριές στο θόρακα. Με αποτέλεσμα το παιδί να μεταφερθεί στο Ιπποκράτειο νοσοκομείο σε πολύ άσπρη κατάσταση και να καταλήξει μετά από μερικές ώρες».
Ιδιαίτερα συγκλονιστική ήταν και η αναφορά στη μητέρα του ανήλικου, η οποία αναζητούσε το παιδί της χωρίς να γνωρίζει την τραγική κατάληξη. Ο Γιώργος Τσελίκας είπε χαρακτηριστικά: «10 ώρες η μητέρα του 15χρονου έψαχνε, είχε το κινητό μια εφαρμογή, δεν το σήκωνε ο 15χρονος, ανησύχησε». Στη συνέχεια συμπλήρωσε πως η μητέρα μίλησε με φίλους του παιδιού και από εκεί άρχισε να αντιλαμβάνεται ότι μπορεί να είχε συμβεί κάτι πολύ σοβαρό: «Μίλησε πριν με κάποιους φίλους του παιδιού και από εκεί κατάλαβε ότι μπορεί να έχει συμβεί το κακό».
«Έχει γίνει περίπου κανονικότητα»
Ο Γιώργος Καλλιακμάνης, σχολιάζοντας την υπόθεση, στάθηκε στο γεγονός ότι τέτοια περιστατικά νεανικής βίας εμφανίζονται όλο και συχνότερα. «Πλέον έχει γίνει περίπου κανονικότητα και αυτό είναι το πιο ανησυχητικό», ανέφερε, υπογραμμίζοντας ότι μέσα σε λίγους μήνες έχουν υπάρξει και άλλες υποθέσεις με παιδιά που έχασαν τη ζωή τους από μαχαίρι. Όπως είπε: «βλέπουμε ότι είναι το τρίτο παιδί στην κυριολεξία παιδί που πέφτει νεκρό από μαχαίρι μέσα σε λίγους μήνες». Ο ίδιος έθεσε και το ζήτημα των αιτιών πίσω από τη βία των ανηλίκων, λέγοντας: «Ψάχνουμε να βρούμε το κίνητρο. Ποιο είναι το κίνητρο που κάποια παιδιά παίρνουν τα μαχαίρια στα χέρια τους και σκοτώνουν άλλα παιδιά; Για σήμαντες αφορμές είναι όλα. Ακόμα και τα οπαδικά είναι αφορμές».
Ο Γιώργος Καλλιακμάνης υποστήριξε ότι η ρίζα του προβλήματος πρέπει να αναζητηθεί και στο οικογενειακό περιβάλλον. «Η αιτία είναι μία. Δεν υπάρχουν οικογένειες. Υπάρχει ζήτημα στο θεσμό της οικογένειας», είπε χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια, διευκρίνισε: «Εγώ δεν λέω ότι οι οικογένειες αυτές που προέρχονται τα παιδιά ότι θέλουν να κάνουν παιδιά εγκληματίες ή παραβατικά παιδιά. Φυσικά και δεν το θέλουν. Ποιος γονιός το θέλει αυτό για τα παιδιά του; Όμως να μην ασχολούνται με τα παιδιά τους, να είναι μακριά από τα παιδιά τους, στην ουσία αυτό κάνουν».
Ο Πάνος Σόμπολος, με τη μεγάλη εμπειρία του στο αστυνομικό ρεπορτάζ, χαρακτήρισε τα περιστατικά αυτά πρωτόγνωρα για τα ελληνικά δεδομένα. «Αυτά είναι σημεία των καιρών. Συνάδελφοι, πρωτόγνωρα πράγματα για τα ελληνικά δεδομένα και για τα δεδομένα της αστυνομίας», είπε αρχικά. Ο γνωστός δημοσιογράφος πρόσθεσε: «Δεν είχαμε παλιότερα τέτοια περιστατικά και σε τέτοιες ηλικίες. Είναι δυνατόν τώρα να σκοτώνονται μεταξύ τους μικρά παιδιά τώρα και δεκαπέντε χρόνων για την κυριαρχία στην περιοχή;».
Αναφερόμενος στο παρελθόν του θύματος, σημείωσε: «Το παιδί αυτό είχε και παρελθόν. Είπε για την κυριαρχία στην περιοχή. Τον είχαν πιάσει τον άνθρωπο, αυτό το θύμα, με σιδερογροθιές, με μαχαίρια. Πρόλαβε και είχε και παρελθόν. Δεκαπέντε χρονο παιδί». Ο Πάνος Σόμπολος στάθηκε και εκείνος στον ρόλο των γονέων, αλλά και του σχολείου, θέτοντας ερωτήματα για το πώς ένα παιδί τόσο μικρής ηλικίας φτάνει σε τέτοια παραβατική συμπεριφορά. «Αυτό το παιδί δεν είχε μάνα; Δεν έχει πατέρα; Τι έκαναν αυτοί; Δεν έχει δάσκαλο στο σχολείο, καθηγητή, καθηγήτρια, να δει τη συμπεριφορά του;», ανέφερε.
Στη συνέχεια συμπλήρωσε: «Όπως είπε και ο Γιώργος, όλα ξεκινάνε από τη μάνα και από τον πατέρα. Από εκεί ξεκινάνε όλα, είτε μας αρέσει είτε δεν μας αρέσει». Κλείνοντας, τόνισε πως η τραγωδία αυτή πρέπει να αποτελέσει αφορμή για προβληματισμό: «Σημασία έχει ότι πρέπει το περιστατικό το συγκεκριμένο να αφυπνήσεις συνειδήσεις και να δούμε τι μπορεί να γίνει ώστε να σταματήσει αυτό το κακό. Να μην επαναλαμβάνονται τέτοια αιματηρά περιστατικά και θανατή φορά περιστατικά».